• In de strijd om een plaats in de nacompetitie wist Hoevelaken vier wedstrijden op rij niet winnend af te sluiten. Zo’n acht punten werden in die reeks onnodig verspeeld, maar omdat de concurrentie daarvan niet echt profiteerde, bleef de race open en mocht Hoevelaken blijven hopen.

Zaterdag 20 mei stond de laatste officiële competitiewedstrijd op het programma, waarin op Kleinhoven het inmiddels gedegradeerde Elspeet mocht figureren. Veel meer dan dat was het voor de gasten niet, want Hoevelaken was zich ervan bewust dat met een ruime overwinning een goede slag zou kunnen worden geslagen. Tenminste, wanneer op de andere regionale velden de concurrentie tot puntverlies zou komen. Hoevelaken won zelf met 5-0, en omdat EFC verloor en Zeewolde bij kampioen VVOP gelijk speelde, mag Hoevelaken als nummer drie op de ranglijst de nacompetitie in. Daarin speelt het op dinsdag 30 mei eerst thuis. De tegenstander is nog onbekend.

•

Hoevelaken begon flitsend aan de wedstrijd. Al na vier minuten stelde Roan van de Pol zijn medeaanvaller Daan Vinke is staat om de score te open. Een half uur later mocht de aangever zelf voor de 2-0 zorgen, na een gekopt aangeven van Joeri van den Hoeven.

De 2-0 was ook de theestand, maar voor hetzelfde geld was de score veel hoger uitgevallen wanneer de nodige vizieren wat scherper hadden gestaan.

Bij de foto: Feestje na de 2-0. Doelpuntenmaker Roan van de Pol sluit rechts aan.

• Na de pauze kwam Hoevelaken pas in het vierde kwart scorend op stoom. Op het moment dat Hoevelaken al veel royaler voor had kunnen staan was het in de 24e minuut binnen een minuut tweemaal raak. Roan van de Pol kreeg ditmaal de bal van Daan Vinke, waarna hij fraai scoorde en nog geen zestig tellen later was Siem Kooistra met een kopbal vanuit een corner ook succesvol.

De teller bleef op vier staan tot de tweede minuut in de extra tijd. Invaller Coen Bos mocht toen ook nog even zijn goaltje meepikken.

Bij de foto: Doelpunt nummer vier in de maak. Siem Kooistra (4) kopt vanuit een hoekschop raak.

• Invaller Ludo Horst verricht EHBO bij een krampgeval bij Joep Timmerman. Net als Jelle van der Veer en Jordy Zieltjes zal hij geblesseerd uitvallen.

• Na het mooie resultaat tegen Elspeet en het behalen van de nacompetitie kan er weer gelachen worden door technisch elftalleider Henri Buitink, administratief elftalleider en wedstrijdsecretaris Herko Wilgenburg en hoofdtrainer Harry Oussoren.

• Opstelling:
    Gijs Leebeek; Jordy Zieltjes (68. Bas Hengeveld), Siem Kooistra, Joost van den Heuvel, Jelle van der Veer (24. Ludo Horst); Paul Eleveld, Robin Elverding, Joeri van den Hoeven (57. Jelle Bos); Roan van de Pol, Joep Timmerman (57. Coen Bos), Daan Vinke.

Scoreverloop:
    4. Daan Vinke 1-0, 33. Roan van de Pol 2-0; 69. Roan van de Pol 3-0, 70. Siem Kooistra 4-0, 90(+2). Coen Bos 5-0.

De Haen Man van de Wedstrijd: Roan van de Pol

• Plichtplegingen

Traditioneel na de laatste competitiewedstrijd vonden er nog de nodige plichtplegingen plaats. Zo werd doelman Gijs Leebeek uitgeroepen tot Speler van het Jaar, gevolgd door Daan Vinke en Joost van den Heuvel. Joeri van den Hoeven werd met acht treffers topscorer van de ploeg en Colin Elverding mag zich een jaar lang de Supporter van het Jaar noemen.

Ook van hoofdtrainer Harry Oussoren werd alvast afscheid genomen, al gaat hij nog wel met de ploeg de nacompetitie in. Zeven jaar lang stond hij aan het roer bij Hoevelaken, waaronder twee coronajaren. De vertrekkende man noemde dat in zijn afscheidsspeech een moeilijke periode. Daar tegenover staat, dat Harry Oussoren in vijf volledige seizoenen met Hoevelaken viermaal de nacompetitie haalde. Komende weken is daarmee zijn laatste kans om met Hoevelaken te promoveren naar de Tweede Klasse.

Harry Oussoren is volgend jaar werkzaam bij DOSC in Den Dolder en wordt opgevolgd door Rob van Diermen. Deze laatste is momenteel interim-trainer bij DOSC, met als doel de ploeg uit Den Dolder te behouden voor de Derde Klasse. Harry en Rob volgen in de zomer dus elkaar op.

Bij de foto: Als dank voor zeven jaar sc Hoevelaken krijgt hoofdtrainer Harry Oussoren van de vereniging een lijst aangeboden met foto's uit zijn sc Hoevelaken periode.

•

Bij de foto's:

Boven vlnr: Gijs Leebeek, als Speler van het jaar, met Daan Vinke (midden) als nummer twee en titelverdediger Joost van den Heuvel (rechts) als nummer drie.

Onder vlnr: Joeri van den Hoeven is voor het tweede achtereenvolgende jaar de topscorer van Hoevelaken 1. Vorig seizoen kwam hij tot 11 treffers, dit seizoen tot 8. In de winterstop stond hij al op 6.

Rechts Colin Elverding, de Supporter van het Jaar, eindelijk iemand uit de wat jongere generatie.